Untitled design-2

Które media społecznościowe wybrać, aby dotrzeć do klientów?

Wybierz przestrzeń, w której są Twoi klienci albo zaproś ich do tego miejsca.

Jeśli w branży projektowania wnętrz działasz już od dłuższego czasu, to jestem pewna, że etap wyboru Facebooka i Instagrama, jako głównych kanałów dotarcia do klienta, masz już za sobą. Ale czy na pewno są to jedyne miejsca, w których możesz promować swoje usługi?

W przygotowanym dla Ciebie bezpłatnym ebooku (do pobrania tutaj) pokazuję Ci 21 miejsc, które powinnaś rozważyć, wybierając przestrzeń dla Twojej marki. 

Poznanie ich pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji, która walczy o uwagę klientów na zatłoczonym niczym tokijskie metro Instagramie lub w grupach na Facebooku, w których głównymi odbiorcami są inni dystrybutorzy oraz klienci, dla których liczy się tylko cena.

Zanim więc wybierzesz swoją przestrzeń i zdecydujesz, jakie treści będziesz publikować, odpowiedz sobie na 7 poniższych pytań

 

1. Jaki jest Twój cel? 

Tworzenie ciekawej treści do mediów społecznościowych wymaga czasu i energii. Jeśli wrzucanie przypadkowych zdjęć na facebookowe grupy nie przynosi już większych efektów, będziesz zmuszona poświęcić czas na bardziej kreatywne publikacje.

Dlatego, zanim zaczniesz gubić się w social mediowym chaosie – pomyśl: co konkretnie jest Twoim celem, co chcesz osiągnąć dzięki swojej obecności w mediach? Zdobyć nowych klientów? Zwiększyć rozpoznawalność marki? Sprzedawać własne produkty? Zdobyć pozycję eksperta?

Odpowiedź na te kluczowe pytania wyznaczy kierunek Twoich działań. Spisz je. Przydadzą się w chwilach zawahania, w którym kierunku masz podążać. Oraz w chwilach zwątpienia, czy Twoja obecność w mediach społecznościowych na pewno ma sens. Zapewniam, że prędzej czy później, takie pytania pojawią się w Twojej głowie.  

2. Kto jest Twoim klientem?

To pytanie, chociaż wydaje się łatwe, jest jednym z kluczowych elementów Twojej strategii (o tym, dlaczego powinnaś ją posiadać, przeczytasz <<tutaj>>).

Aby określić Twojego idealnego klienta powinnaś nie tylko skupić się na cechach demograficznych. Wejdź w buty klienta – zastanów się, jaką pracę wykonuje, jaki ma styl życia, jakimi wartościami się kieruje, jakie są jego największe problemy.

Stwórz 2-3 persony (czyli profile klienta, z którym chcesz pracować), do których będziesz kierowała swój przekaz.

 

3. Gdzie jest Twój klient? W  których mediach społecznościowych spędza czas?

Jeśli projektujesz obiekty hotelowe lub biura – warto zadbać o obecność na LinkedIn. Chcesz współpracować z młodymi mamami – Instagram i Pinterest na pewno będą dobrym wyborem. Tworzysz projekty salonów fryzjerskich i kosmetycznych? Zrób serię edukacyjnych filmików na YouTube, w których opowiesz o tym, na co zwrócić uwagę. 

Zbieraj informacje od klientów, w jaki sposób dowiedzieli się o Tobie. Sprawdzaj, kim są i skąd przychodzą? Pomogą Ci w tym narzędzia do analityki, o których napiszę innym razem. 

 

4. Co jest Twoją specjalizacją? Co unikalnego jest w Twoim biznesie?

Specjalizacja i skupienie swoich działań na niszach, to trend, który zdobywa coraz większą popularność również na naszym rodzimym rynku. Budując wizerunek eksperta w danej dziedzinie, jesteś w stanie szybciej zdobyć zaufanie i dotrzeć do klienta, na którym Ci najbardziej zależy.  

Media społecznościowe to świetna przestrzeń do pokazania swojej specjalizacji. Nie wystarczy, że napiszesz o tym na swojej stronie. Pokaż, w czym jesteś dobra i udowodnij, że znasz się na tym, co robisz.

Więcej na temat szukania swojego wyróżnika i docierania do odpowiednich klientów, piszę w workbooku Marka dobrze zaprojektowana

Workbook to ponad 200 stron praktycznej wiedzy, karty do samodzielnej pracy w formacie pdf oraz liczne przykłady małych polskich marek.

To przewodnik, który przeprowadzi Cię przez marketingowy chaos, uchroni przed błędnymi decyzjami i pomoże budować markę, dzięki której będziesz zarabiać więcej.

5. Co Cię najbardziej interesuje? Które tematy są Twoimi ulubionymi? 

Tematy, które są Ci najbliższe, nie muszą być bezpośrednio związane z Twoją specjalizacją. 

Być może uwielbiasz drewniane podłogi i wiesz o nich wszystko. Skup się na tym aspekcie, również w kontekście zdjęć, które publikujesz. 

Jesteś fanką funkcjonalnych i innowacyjnych rozwiązań? Pokaż, jak zastosowałaś je w projektowanych przestrzeniach.

Rozważ, jaka ma być pierwsza rzecz, które przyjdzie klientowi do głowy na myśl o Twoim biznesie? 

Przykład

Ola Barczak z @collage_blog_pl – jej profil na Instagramie to kopalnia wiedzy o materiałach we wnętrzach oraz kolorach i ich znaczeniu, 

6. Jaki format jest dla Ciebie najłatwiejszy lub najciekawszy?

Mówiąc o formacie, mam na myśli treści pisane, zdjęcia lub video

Z pewnością zamieszczanie zdjęć projektów jest najprostszą formą publikacji w internecie. Pomyśl jednak, czy nie warto swoim potencjalnym klientom zaproponować czegoś ciekawszego. 

Jeśli pisanie przychodzi Ci z łatwością – twórz bloga, pisz merytoryczne newslettery, publikuj wartościowe posty na Facebooku. 

Czujesz się świetnie przed kamerą? Na YouTube jest wciąż dużo miejsca dla kreatywnych projektantów. 

 

Przykład:

Karolina Szyszka z pracowni Grupa NONO tworzy świetny cykl filmików na YouTube, dotyczący, materiałów we wnętrzu oraz współpracy z architektem. 

Iza Gemzała z pracowni Prosty Plan tworzy świetny cykl Archigadki na Instagramie, oraz artykuły blogowe o dowcipnym charakterze.

 

Czy jest coś, co mogłabym skojarzyć z Tobą, widząc treści, które tworzysz? Jeśli tak, koniecznie do mnie napisz, abym mogła podać Cię jako przykład w kolejnych wpisach blogowych. 

7. Ile czasu możesz przeznaczyć na tworzenie treści?

Każdy, kto tworzy ciekawe i użyteczne treści do mediów społecznościowych lub na bloga, zdaje sobie sprawę, jak bardzo jest to czasochłonne.. Dlatego spróbuj wyznaczyć sobie czas, który możesz poświęcić na ich tworzenie. I staraj się trzymać tych założeń. 

Media społecznościowe mają być środkiem do osiągnięcia założonego celu, a nie celem samym w sobie.

 

Tworząc treści w formacie, który lubisz na tematy, które Cię pasjonują oraz mając w głowie cel działania  – zwiększasz swoje szanse na przyciągnięcie uwagi tych klientów, z którymi chcesz pracować. I zdobywać projekty, z których będziesz dumna. 🙂 

Wiesz już, na co zwrócić uwagę, wybierając swoją przestrzeń w internecie. Jeśli chcesz poznać, wszystkie dostępne miejsca, w których są Twoi klienci, pobierz bezpłatnego ebooka.

Dołącz do mnie na Instagramie! Bądź na bieżąco z merytorycznymi treściami oraz inspiracjami, którymi się tam dzielę. Do zobaczenia! 🙂

dominika-skrzypek-online-marketing

O mnie

Jestem marketerem z 10-letnim doświadczeniem. Pomagam architektom i projektantom wnętrz oraz małym kreatywnym biznesom budować spójne i autentyczne marki.

Na blogu znajdziesz tematy związane ze strategią marketingową, budowaniem marki, mediami społecznościowym, płatnymi reklamami oraz email marketingiem. 

Poruszę również tematy związany z psychologią konsumenta

Jeśli nie znalazłeś tematu, który Cię interesuje lub potrzebujesz indywidualnego podejścia do Twojego biznesu, skontaktuj się ze mną: kontakt@interiery.pl

Dziękuję za zapis!

Przed Tobą jeszcze jeden krok.

Sprawdź SKRZYNKĘ EMAIL (RÓWNIEŻ FOLDER SPAM) i potwierdź chęć zapisania się do newslettera.

Obiecuję nie spamować i wysyłać MAKSYMALNIE dwie wiadomości w ciągu tygodnia.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie takich plików. Polityka prywatności.