1d8c03d68f19e0751563dcddb3b891d73bc879d3

9 wskazówek, które pomogą Ci tworzyć świetne treści szybko i efektywnie.

Klienci piszą, projekty czekają, zadania się mnożą, a Ty cała w nerwach zastanawiasz się, co powinnaś “wrzucić” dziś na Instagrama?

Ostatecznie publikujesz zdjęcie realizacji i dodajesz krótki opis, który przyszedł Ci właśnie do głowy. Może nie jest to szczyt Twoich możliwości, ale przynajmniej na chwilę pozbywasz się presji i stresu. Znasz to? 

Każdy, kto promuje swoją firmę w mediach społecznościowych i dzieli się wiedzą, wie, jak bardzo czasochłonne jest to zajęcie. Jestem pewna, że wszyscy czujemy czasami frustrację związaną z koniecznością bycia online. 

Chciałybyśmy skupić się na pracy, ale zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest regularne publikowanie treści. 

Zebrałam dla Ciebie 9 wskazówek, które  pomogą Ci zaoszczędzić czas i uwolnić głowę od ciągłego myślenia o tym, co opublikować w kolejnym poście. 

Załóż specjalny folder, w którym będziesz gromadzić wszystkie treści, pomysły i inspiracje. 

Przeszukiwanie folderów, maili i notatek zabiera czas. Opracuj system, który ułatwi Ci odnajdywanie odpowiednich treści. 

Ja stworzyłam specjalny folder na dysku Google Drive, do którego mam dostęp bez względu na to, z jakiego urządzenia korzystam. Treści, które opublikuję w danym miesiącu, trzymam w jednym dokumencie

Dodatkowo w harmonogramie publikacji, który przygotowuję w arkuszach Google, zamieszczam link do dokumentu z treściami przygotowanymi na dany miesiąc. Pomaga mi to sprawnie nawigować między harmonogramem a tekstami zapisanymi w Google Docs. 

 

Przemyślenie własnego systemu porządkowania treści jest na początku dość czasochłonne, ale uwierz mi, że porządek w folderach i dokumentach zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu, który możesz poświęcić na bardziej produktywne zajęcia.

Narzędziem, które również sprawdzi się jako kontener notatek i pomysłów, jest Evernote.

Niektórzy tworzą harmonogram ręcznie  na drukowanych planerach, ale dla mnie ten sposób zupełnie się nie sprawdza. Szczególnie jeśli chcę z jakiegoś powodu zmienić daty publikacji poszczególnych treści.

Wybierz jedno główne zagadnienie, które poruszysz danego miesiąca i przygotuj cykl tematyczny. 

Pomoże Ci to skupić myśli wokół danej tematyki i przestaniesz wciąż zastanawiać się, o czym powinnaś napisać. Poza tym, wprowadza to większy porządek i spójność Twoich komunikatów w mediach społecznościowych. 

Najpierw napisz tekst, a następnie zastanów się, w jaki sposób i gdzie będziesz go publikowała. 

Pisząc nawet krótki artykuł, możesz wykorzystać go na co najmniej kilka sposobów. Wybierz odpowiednie formaty i pamiętaj, aby do każdego miejsca publikacji dostosować rozmiar grafiki lub zdjęcia. 

Nie bój się powtarzać te same treści kilka razy, ale w innej formie. Masz do wyboru mnóstwo mediów i formatów, na przykład:

 

  • post karuzelowy na Instagramie;
  • relacja na Instagramie w formie grafiki;
  • relacja, w której opowiesz o danym zagadnieniu;
  • relacja w formie quizu;
  • wpis na stronie na Facebooku;
  • wpis w Grupie na Facebooku;
  • zajawka wpisu w Newsletterze;
  • grafika na Pinterest (publikowanie na Pinterest zdecydowanie pomoże Ci zwiększyć widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce Google).
 
Nie musisz publikować wszystkiego w ciągu jednego dnia. Rozkładając publikację na kilki dni, dotrzesz z nią do większego grona odbiorców. 

 Stosuj recykling treści. 

Przejrzyj wszystkie treści, które już stworzyłaś. Sprawdź, które z nich były najciekawsze i  najbardziej angażujące. Opublikuj treść jeszcze raz w nieco zmienionej formie.

Możesz dodać do tekstu nowe informacje lub zmienić grafikę. Pomoże Ci to dotrzeć z daną treścią do osób, które wcześniej ją przegapiły lub nie obserwowały jeszcze Twojego profilu. 

Nawet jeśli znajdzie się ktoś, kto zwróci Ci uwagę, że dana treść była już publikowana, odpowiedz, że  okazała się ona pomocna dla Twoich odbiorców i chciałabyś dotrzeć z nią do nowych osób, które nie miały okazji zobaczyć jej wcześniej. 

Stwórz harmonogram treści.

Jak często zdarza Ci się tworzyć treści pod presją czasu, bo przecież “trzeba coś opublikować”? Spontaniczne tworzenie treści bez większego przemyślenia to największy zjadacz czasu i energii.

Harmonogram treści pozwala uporządkować tematy i zastanowić się, co właściwie chcesz przekazać swoim odbiorcom.

A to związane jest bezpośrednio z kolejnym punktem.

Myśl o swoich publikacjach strategicznie.

Treści, którą tworzysz powinny realizować Twoje cele, odpowiadać na potrzeby Twojego potencjalnego klienta oraz być spójne z osobowością Twojej marki. 

Bez przemyślenia strategii marki i komunikacji, stracisz mnóstwo czasu na ciągłe zastanawianie się, czy publikacja danej treści ma sens. 

O tym, jak budować spójną komunikację i tworzyć treści, które zrealizują Twoje cele, piszę w workbooku Marka dobrze zaprojektowana

Workbook to ponad 200 stron praktycznej wiedzy, karty do samodzielnej pracy w formacie pdf oraz liczne przykłady małych polskich marek.

Z workbooka dowiesz się, jak projektować strategię małej marki, tworzyć spójną komunikację, promować swoją firmę w internecie i przyciągać klientów, z którymi chcesz pracować.

To przewodnik, który pomoże Ci zbudować silną markę, dzięki której będziesz zarabiać więcej.

Stosuj szablony.

Piękne InstaKaruzele są… piękne.;) Ale nie tego chce Twój odbiorca (chyba że jesteś grafikiem). Ciągłe wymyślanie nowego wyglądu grafik to pożeracz czasu. 

Przygotuj szablon, który będziesz wykorzystywać przez co najmniej kilka tygodni. Zamiast spędzać godziny na dopieszczaniu każdego detalu grafiki, skup się na stworzeniu merytorycznej i wartościowej treści.

Wyznacz dzień,  w którym skupisz się na tworzeniu treści.

Przełączanie się między odpowiadaniem na maile, rozmowy z klientami, odpisywanie na komentarze w mediach społecznościowych i przy jednoczesnym słuchania webinarów lub oglądaniu filmików na YouTube, wpływa negatywnie na nasze skupienie i wydłuża czas pracy nad zadaniem. 

Jak pisze szwedzki psychiatra Anders Hansen w swojej książce “Wyloguj swój mózg”:

“Jeśli podczas słuchania wykładu równolegle piszemy maila i jesteśmy dumni z umiejętności wykonywania obu tych rzeczy jednocześnie, w rzeczywistości oznacza to, że potrafimy szybko przełączać się z jednego zadania na drugie. Proces przenoszenia uwagi trwa jakiś ułamek sekundy, tyle że mózg ma lekkie opóźnienie i przez moment pozostaje przy tym, ma czym koncentrowaliśmy się przed chwilą. A zatem po przerzuceniu uwagi na e-maila będzie nadal poświęcać pewną “szerokość pasma myślowego” słowom wykładowcy – i to samo stanie się po przeskoku z e-maila do słuchania wykładu”.

Wyznacz jeden dzień w tygodniu lub raz na dwa tygodnie, w którym skupisz się na pisaniu dłuższych tekstów oraz tworzeniu grafik i innych form publikacji. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, wycisz telefon, a najlepiej zostaw go w innym pomieszczeniu. Szybko zobaczysz, że taki sposób pracy jest w stanie zaoszczędzić kilka-kilkanaście godzin pracy. 

Zamiast podglądać konkurencję i niepotrzebnie się frustrować, obserwuj, o czym rozmawia jej społeczność.

Ciągłe podglądanie konkurencji  nie tylko wysysa z nas energię, ale pochłania ogromną ilość czasu, który możemy przeznaczyć na produktywne działanie. Jeśli śledzisz swoje konkurentki (i konkurentów) naucz się robić to w taki sposób, aby dawało Ci to maksymalną korzyść i zero frustracji.

O tym, jak analizować konkurencję z dystansem i wykorzystać wiedzę, którą znajdziesz na jej profilach, napisałam w workbooku “Marka dobrze zaprojektowana”.

Poznałaś 8 wskazówek, które pomogą Ci  zaoszczędzić czas i jednocześnie tworzyć wartościowe publikacje. Polecam je każdej swojej klientce. Mam nadzieję, że Ty również wdrożysz je w swoim biznesie.

Zależy mi na tym, abyś miała poczucie kontroli czasu oraz minimalizowała frustrację i stres związany z tworzeniem i publikacją treści. 

Wejdź na mój profil na Instagramie i daj znać, która z powyższych wskazówek okazała się najbardziej wartościowa. Czekam na Twój komentarz. 

dominika-skrzypek-online-marketing

O mnie

Jestem marketerem z 10-letnim doświadczeniem. Pomagam architektom i projektantom wnętrz oraz małym kreatywnym biznesom budować spójne i autentyczne marki.

Na blogu znajdziesz tematy związane ze strategią marketingową, budowaniem marki, mediami społecznościowym, płatnymi reklamami oraz email marketingiem. 

Poruszę również tematy związany z psychologią konsumenta

Jeśli nie znalazłeś tematu, który Cię interesuje lub potrzebujesz indywidualnego podejścia do Twojego biznesu, skontaktuj się ze mną: kontakt@interiery.pl

Dziękuję za zapis!

Przed Tobą jeszcze jeden krok.

Sprawdź SKRZYNKĘ EMAIL (RÓWNIEŻ FOLDER SPAM) i potwierdź chęć zapisania się do newslettera.

Obiecuję nie spamować i wysyłać MAKSYMALNIE dwie wiadomości w ciągu tygodnia.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie takich plików. Polityka prywatności.