16ed2f2763f341cd58cc609919f2f7b3430468ed

6 powodów, dla których warto mieć strategię marki.

Niemal we wszystkich rozmowach z klientami i prywatnych wiadomościach, które otrzymuję od odbiorców w mediach społecznościowych, przewijają się te same pytania:

Jak dotrzeć do odpowiedniego klienta?

Jak budować spójną markę w internecie? 

Które kanały wybrać i jak się w nich komunikować?

Czy Ty również zadajesz sobie te pytanie? Jeśli tak, zobacz, co jest odpowiedzią na każde z nich.

Myśl i działaj strategicznie. 

Na żadne ze wspomnianych wcześniej pytań nie da się odpowiedzieć, jeśli nie wiesz, jakie są Twoje cele, jaką markę chcesz budować i do kogo właściwie chcesz mówić. Określenie tych rzeczy, nie jest łatwe. Nie jesteś marketingowcem i nie musisz znać się na budowaniu strategii. Jednak to, czego powinnaś się nauczyć, to myśleć o swoim biznesie strategicznie.

Bez względu na to, czy zdecydujesz się samodzielnie zaprojektować strategię swojej marki (pomoże Ci w tym mój workbook), czy zlecisz to firmie konsultingowej, efektem pracy powinien być dokument, który określi to, czym i dla kogo jest Twoja marka.

Co zyskasz dzięki zaprojektowaniu strategii marki? 

Po pierwsze, spisany dokument strategiczny będzie dla Ciebie jak dobra kumpela w kiepskich czasach. 

Prowadzenie firmy to często orka na ugorze. To stres i nieprzespane noce. Czasami gubimy się w naszych działaniach i musimy zastanowić się, w którą stronę chcemy iść. Spisana strategia zdejmuje z naszych ramion chociaż część tego ciężaru. Jest jak trzeźwo myśląca i zdroworozsądkowa kumpela. Zamiast udzielić porady, zada Ci celne pytania, które naprowadzą Cię na odpowiednią ścieżkę. 

W chwilach zawahania spisana strategia wskaże Ci drogę do celu i podpowie, jak go osiągnąć. Ogarnie chaos, który masz w głowie za każdym razem, gdy myślisz, czy na pewno to, co robisz, jest spójne i wartościowe dla Twojego klienta. 

Po drugie, dzięki strategii marketingowej lepiej poznasz swojego klienta. 

Strategia marki pomoże Ci poznać motywacje, problemy i marzenia Twojego klienta. Wniknąć w jego potrzeby na poziomie racjonalnym i emocjonalnym. Po co? 

Im bardziej wejdziesz w świat klienta, im lepiej go zrozumiesz, tym łatwiej będzie Ci zbudować z nim relacje. Dowiedzieć się, czego oczekuje. Za co chce Ci zapłacić. I dlaczego chce powierzyć swoje pieniądze właśnie Tobie, gdy wokół tylu konkurentów. 😉

Po trzecie, strategia marki pomoże Ci odkryć Twoje mocne strony, dzięki którym wyróżnisz się na tle konkurencji.

Już sam proces tworzenia strategii zmusza do pewnej refleksji i zastanowienia się nad tym, na jakich umiejętnościach, naturalnych predyspozycjach i talentach będziesz budowała wyróżniki swojej marki. Uświadomienie sobie i spisanie tych rzeczy pomoże Ci skupić się na tym, co jest już w zasięgu Twoich możliwości oraz odkryć, jakie kompetencje musisz jeszcze uzupełnić. 

Po czwarte, określenie osobowości marki i jej wartości  pomoże Ci budować spójną komunikację w mediach społecznościowych. 

Bez przyjrzenia się temu, jaką markę chcesz budować, w jaki sposób i o czym chcesz mówić, jakie tematy chcesz poruszać, nie będziesz w stanie zachować spójności swoich działań. Twoja marka ma budzić w świadomości klienta określone skojarzenia – czy na pewno wiesz jakie? 

Po piąte, spisana strategia ułatwia pracę w zespole. Nigdy nie wiesz, czy nie będziesz chciała lub musiała zatrudnić pracownika. 

Spisany dokument strategiczny skróci czas wdrażania Twojego pracownika i pomoże mu zrozumieć Twoją firmę już w pierwszych tygodniach pracy. 

Last but not least, strategia ułatwi Ci pracę z zewnętrznymi agencjami i freelancerami. 

Każdy dobry grafik, copywriter czy fotograf, z którymi prędzej czy później będziesz mieć do czynienia, powinien przed rozpoczęciem usługi poznać Twój biznes. Jeśli posiadasz spisaną strategię, nie musisz przeprowadzać ciągnących się w nieskończoność rozmów na temat projektu. Założenia strategiczne, opis grupy docelowej, głos marki – te wszystkie elementy będą w Twoim dokumencie. Wystarczy je skopiować i przesłać do usługobiorcy.

Et voilà! Wiesz już, dlaczego warto poświęcić trochę czasu na przemyślenie i spisanie strategii Twojej marki. Jak się za to zabrać? 

Specjalnie z myślą o architektkach i projektantkach wnętrz oraz dla małych kreatywnych biznesów, stworzyłam praktycznego workbooka, który pomoże Ci zaprojektować prostą i bardzo łatwą do wdrożenia strategię Twojej marki. 

Naprawdę jesteś w stanie zaprojektować ją sama!

 

Workbook pomoże Ci zbudować spójną komunikację, wypromować swoją firmę w internecie i zdobyć klientów, z którymi chcesz pracować.

Workbook to ponad 200 stron praktycznej wiedzy, karty do samodzielnej pracy w formacie pdf oraz liczne przykłady małych polskich marek.

To przewodnik, który przeprowadzi Cię przez marketingowy chaos, uchroni przed błędnymi decyzjami, wskaże odpowiednią drogę i zmotywuje do konsekwentnego działania. 

dominika-skrzypek-online-marketing

O mnie

Jestem marketerem z 10-letnim doświadczeniem. Pomagam architektom i projektantom wnętrz oraz małym kreatywnym biznesom budować spójne i autentyczne marki.

Na blogu znajdziesz tematy związane ze strategią marketingową, budowaniem marki, mediami społecznościowym, płatnymi reklamami oraz email marketingiem. 

Poruszę również tematy związany z psychologią konsumenta

Jeśli nie znalazłeś tematu, który Cię interesuje lub potrzebujesz indywidualnego podejścia do Twojego biznesu, skontaktuj się ze mną: kontakt@interiery.pl

Dziękuję za zapis!

Przed Tobą jeszcze jeden krok.

Sprawdź SKRZYNKĘ EMAIL (RÓWNIEŻ FOLDER SPAM) i potwierdź chęć zapisania się do newslettera.

Obiecuję nie spamować i wysyłać MAKSYMALNIE dwie wiadomości w ciągu tygodnia.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie takich plików. Polityka prywatności.